4 Juni 2024Sozialarbeit
Sociaal werk- en welzijnsorganisaties staan dagelijks voor de uitdaging om hun werk effectief en efficiënt uit te voeren.
Het DoelgroepAnalyseSysteem (DAS) is speciaal ontwikkeld om deze organisaties te ondersteunen bij het stroomlijnen van hun registratieprocessen. Registratiesysteem DAS is een flexibel en modulair systeem dat zich aanpast aan de specifieke behoeften van sociaal werkers, jeugd- en buurtwerkers, welzijnswerkers, ouderenbegeleiders, vrijwilligersondersteuners en vele andere werksoorten binnen de sociale sector. Met de gebruiksvriendelijke interface en uitgebreide functionaliteiten helpt DAS sociaal werkers om meer tijd te besteden aan wat echt belangrijk is: het helpen van mensen.
De uitdagingen van sociaal- welzijnswerkers rondom registratie
In het sociaal werk en welzijn is tijd een waardevol goed. Sociaal werkers en welzijnswerkers hebben dagelijks te maken met een breed scala aan taken, van het begeleiden van cliënten en het opzetten van projecten tot het organiseren van groepsactiviteiten en het bijhouden van administratieve werkzaamheden. Deze professionals hebben het vaak al druk genoeg en zoeken constant naar manieren om hun werk efficiënter te maken. Het registratiesysteem DAS biedt diverse functies die niet alleen helpen bij het registreren van gegevens, maar ook aanzienlijke tijd besparen met de dagelijkse werkzaamheden.
Registratiesysteem DAS als tijdsbesparend hulpmiddel
Hieronder zijn vijf functies van registratiesysteem DAS die bijzonder tijdbesparend zijn:
1. Automatisch aanmaken van dossiers en casussen vanuit online formulieren
DAS maakt het mogelijk om online aanmeldformulieren in te richten. Cliënten vullen deze zelf in, waarna automatisch de bijbehorende dossiers (incl. Alle bijbehorende velden) met de status “Wachtlijst” worden aangemaakt. Dit bespaart sociaal werkers veel administratief werk, zij hoeven minder zelf te registreren en nemen meer een controlerende rol aan. De cliënten melden zich zelf in het systeem aan.
2. Flexibele kolommen en opslaanbare zoekcriteria
In DAS kunnen medewerkers in alle modules de juiste kolommen in hun overzicht tonen en specifieke zoekfilters opslaan. Dit maakt het eenvoudig om snel te schakelen naar de meest relevante informatie, zoals “mijn dossiers” of “dossiers uit gebied X”. Tevens zijn per functie ook alleen de nodige kolommen in beeld, waardoor geen overbodige informatie in het scherm getoond zal worden.
3. Beschikbaarheid als desktop- en app-versie
DAS is beschikbaar als zowel desktop- als app-versie. Dit betekent dat ambulante medewerkers direct na een huisbezoek registraties kunnen doen, zonder eerst naar kantoor terug te hoeven gaan.
4. Geïntegreerde BI-tool voor realtime rapportage
De BI-tool in DAS maakt het mogelijk om realtime prestatiegegevens te genereren en deze te raadplegen op de dashboards. Organisaties hoeven niet langer handmatig prestatiecijfers te verzamelen; alle informatie is direct beschikbaar en klaar om te rapporteren aan opdrachtgevers. Lees hier en hier meer over de inzet van de module Rapporten en de mogelijke gebruiksscenario’s.
5. Enquêtetool voor tevredenheidsonderzoeken
Met de enquêtetool kunnen externe cliënttevredenheidsonderzoeken eenvoudig vanuit DAS worden uitgevoerd. Resultaten worden automatisch gekoppeld aan de juiste dossiers en omgezet in overzichtelijke grafieken, waardoor handmatig werk overbodig wordt.
Actief in het sociaal werk of welzijnswerk en klinkt dit behulpzaam? Gratis en vrijblijvend adviesgesprek, demo en proefperiode
Om je te overtuigen van de voordelen van DAS, bieden we de volgende mogelijkheden:
- Online demo en advies: Plan met ons een online demo in. Hier laten we de functionaliteiten van DAS zien en beantwoorden we al je vragen.
- Gratis proefperiode: Probeer registratiesysteem DAS uit zonder verplichtingen tijdens een gratis proefperiode. Ervaar zelf hoe DAS het sociaal werk en het welzijnswerk helpt om tijd te besparen met de dagelijkse registratieprocessen.
Stuur ons een kort berichtje en plan vandaag nog een kennismaking met DAS!